28 Şubat 2023 Salı

Son Yay ve Ok çalışmalarımdan Kareler

 

Osmanlı-Türk Sipahi Yayı-25 Lb.

Yukarıdaki resimde bulunan Sentetik Osmanlı Sipahi yayı,benim için bir ilki temsil etmesi ve ayrıca ilginç bir çalışma olmasından dolayıda sizlerle paylaşma ihtiyacı duydum.İlk defa olarak bu kadar düşük güçte bir çocuk yayı yaptım.Evet,25 Librelik bir Sipahi yayı,fakat hala şimşek gibi ! 




Çocuk yayı olsada tüm işçilikleri,yani değer bakımından da hiç bir farkı yok,üstelik hızıda bayağı tatminkar,40-50Librelik yayların oklarını bile bayağı hızlı bir şekilde fırlatabiliyor olmasıylada bayağı dikkat çekici aynı zamanda ?..

Bunların dışında yeni olarak,ok şaftının ön ve arkasında eğim bulunan,yani basit bir endama sahip oklar yaptım.Bu çalışma bilhassa Osmanlı endamlı ok çalışmama öncü olma niteliğinde aslında.


Basit Endamlı Antreman Oklarım

Ok yelekleri gerçek Osmanlı tarzı yelekleme olmasada,tüylerin parabolik eğrisini osmanlı yeleklerindeki gibi,yüksekliği düşük olacak şekilde kendi yapımım olan Yelek Yakma Tezgahında gerçekleştirdim.


Gölhan Yapımı Ahşap Antreman Okları


Mehmet Gölhan/Kemanger