28 Şubat 2023 Salı

Yay Çantası-Cüzdanı

 

Yay Çantası-Cüzdanı
Yaylarla alakalı problemlerden biride;yaylarımızı atış yapacağımız alana yada salona güvenle ve ona zarar getirmeden götürebilmektir.Makaralı yay yapımcılarının yaylar için yaptığı yumuşak yada sert çantalar her zaman ilgimi çekmiştir fakat geleneksel yaylarda bildiğim kadarıyla Kore yaylarının fermuarlı çantaları dışında(gerçi onlarda sadece kumaş)geleneksel yay çantaları bana bu konuda biraz geride kalmış gibi geliyor nedense.
Koyu renkli ince ve uzun yay torbalarıysa yayı korumak yerine,sadece meraklı gözlerden saklama ve gizleme görevi görüyor malesef.


Yukarıda görmüş olduğunuz yay çantasını tamamen bir cüzdandan esinlenerek tasarladım ve yaptım. Fakat bu seferliğine cüzdandan para yerine yay-ok çıkıyor,bir okçu için para kadar değerli değil mi? :)

Bu yay cüzdanının en güzel tarafı iki adet yayı birbirlerine değmeden koruduğu gibi,Tirkeşimle bereber oklarımıda aynı yerde muhafaza edebilmesiylede avantaj sağlıyor.Kısaca okçulukla alakalı herşeyinizi bu çantaya yerleştirebilecek kadar geniş-kullanışlı ve rahat.

Yapısı fotografta görüldüğü gibi çok basit,sentetik deri,5mm yalıtım malzemesi ve cırt-cırt dan ve sap şeridinden oluşuyor.Bu modele aslında bir cüzdanda var olan çantacıklar,bölmeler,fermuarlı alanlar vs. eklenip daha da kullanışlı bir hale getirilebilir,yani limit yok.


Bu yay cüzdanı bana diğer yay çantalarından çok farklı ve kullanışlı geldiği için sizlerle paylaşma isteği duydum.Umarım sizlerinde hoşuna gider.


Sevgi ve saygılarımla,
Mehmet Gölhan